cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Yüzyılın İcadı-! ♥ Fesleğen ♥ !

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Yüzyılın İcadı

En sevdiğiniz kalem hangisi hiç düşündünüz mü? Kurşun kalemle mi yazı yazmayı seversiniz yoksa tükenmez kalem midir sizi anlatan? Bu bir kişilik testi sorusu değil o yüzden rahat olun. Sizin karakter analizinizi çıkarmayacağım... 

Ben kurşun kalemciyimdir. Renk renk tükenmez kalem diyarında kendimi kaybedebilirim ama başa düşünce hep kurşun kalemime sarılırım.

Yüzyılın icatlarından biri olarak görülen bir şey var nedir biliyor musunuz? Silgi! Silgi sayesinde hatalarımızı düzeltebiliyoruz. İşte tam da bu yüzden ben bir kurşun kalemciyim, hatalarımı gördüğüm zaman onları silebiliyorum. Derdimi, sıkıntımı kaldırıp yerine kazandığım tecrübe ile doldurabiliyorum. Oysa tükenmez kalemle yazdığım zaman üzerini karalamak zorunda kalıyorum, bu da o hatayı daha görünür kılıyor... 

Bu demek değildir ki, ben hiç tükenmez kalem kullanmıyorum. Tabi ki kullanıyorum. Tükenmez kalem kullandığım zamanlar için uygun bir örnek:

Hani meşhur bir öykü vardır;  İki arkadasın çölde yolculuk yapmaktadırlar. Yolculuğun bir noktasında aralarında tartışma olur ve biri diğerine tokat atar. Tokadı yiyenin canı acır ama, bir şey söylemeden kuma şöyle yazar:
"Bugün en iyi arkadaşım beni tokatladı”.
Bir vahaya gelene kadar yürümeye devam ederler ve suya  girmeye karar verirler. Tokadı yiyen bataklığa saplanır ve boğulmak üzereyken arkadaşı kurtarır. Yarı boğulmadan kurtulduktan sonra oradaki taşa  şöyle yazar:
"Bugün en iyi arkadaşım hayatımı kurtardı”. 
Tokadı atan ve hayat kurtaran sorar: 
- "Canını acıttığımda kuma yazdın, neden simdi taşa?" Diğeri cevaplar; 
- "Birisi canımızı yaktığında kuma yazmalıyız ki, bağışlama rüzgârı silebilsin; ama biri bizim için iyi bir  şey yaparsa taşa kazımalıyız ki, hiç bir rüzgâr silemesin”.

İşte bu öyküde olduğu gibi hayatımızı yazarken kurşun kalemle başlamalıyız. Hatalarımız olduğunda, derdimiz, sıkıntımız olduğunda, unutmak istediklerimiz olduğunda dönüp onları silebilmeliyiz ve yolumuza devam edebilmeliyiz. Sevgi, mutluluk, huzur bulduğumuz zaman tükenmez kalemle üzerlerinden geçmeliyiz. Onları silgi ile yok edemeyecek kadar güçlendirmeliyiz ki eğer hayatımızdan silmek istersek üzerlerini karalamak zorunda kalalım. Ki bu onları daha da görünür kılar unutmayalım. 

Yüzyılın icadı silgi! Siz isterseniz her zaman emrinize amade, istediklerinizi silmeniz için sizi bekliyor...

Bu arada hani bir sandığım vardı, şuradaki yazımda bahsetmiştim. Günün kahramanı ilan etmiştim onu, işte o sağolsun bu ünvanı hak etmek için durmaksızın çalışıyor. Paylaşmadan edemedim... 

İnandığınız şeyler sizlerle yaşıyor...

7 yorum:

  1. evet silgi yaptığımız hataları düzeltmek için vazgeçilmez bir araç bunu daha da modern bir hale getirecek olursak klavyemizdeki Backspace tusunu örnek vermek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. doğru tabi artık kalemle yazan pek kalmadı :))

    YanıtlaSil
  3. ofisde ajandama yazarken kurşun kalem kullanırım hep. silgimde hemen yanımdadır. "sıkıntıları kurşun kalemle yazıp silmek " ben fikri çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  4. Yazarken bende kurşun kalem kullanırım :D:D

    YanıtlaSil
  5. evet ama dediğin gibi aslında kalemin farklı bir yeri var şimdi burda anlatsam blog yazısı gibi uzun olur :) sustum ben tamam...

    YanıtlaSil
  6. Hande; evet tam olarak demek istediğim buydu, sıkıntılarımızı silebilmek.

    Lou Salome; sende bendensin desene :)

    gezegen23; sende artık kendine bir blog yazısı çıkar buradan :)

    YanıtlaSil
  7. Çok sevdim yazını tabii hikayeyide canım:)Klavyene sağlık mı desem:)Kurşun kalemler benimde favorim,onların yeri ayrı.Arada bir pilot kalemle aldatıyorum onu ama olur okadar:)Ve keşke hayattada silgi diye bişiy olsaydı gerçekten,o vakit herşey çok daha kolay olurdu sanırım:)

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...