cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Yüzleşme Sevinci-! ♥ Fesleğen ♥ !

30 Mayıs 2010 Pazar

Yüzleşme Sevinci

Üniversiteden mezun olalı iki sene olacak, bu arada yüksek lisansa başlamış da olsam, öğrenci statümü korumaya da çalışsam, neticede ben bir işsizim. İşsizler ordusunun üniversiteli  mezunu, yüksek lisan öğrencisi bir neferiyim. İş ararken bir önyazı yazmam gerektiğini ve kapak olarak özgeçmişime eklememi öğütlediler. Ben de kendimce yazdım bir şeyler, sonra onları beğenmedim ve düşündüm bir gün "ben kimim?" diye. İş hayatımda işime yarayacak cümleler döküldü kağıda, ilk cümlem şu oldu "Pelin Durukan kendiyle yüzleşebilecek kadar cesur..." 

Kendimle yüzleşebilecek kadar "cesurum" dedim çünkü yüzleşmeyi sahip olduğumuz ve bizi rahatsız eden özelliklerimizle karşılaşacağımızı ve onların varlığını kabul edeceğimiz bir süreç olarak görürdüm. Peki ya rahatsız edici olmayan özelliklerimi kim görücek, onlarla beni kim tanıştıracak?


Anladım ki, kendimi geliştirmeye, var olanı daha iyiye taşımaya çalışmaya kendimi o kadar adamışım ki sahip olduğum güzellikleri de görmez olmuşum. Yüzleşme dediğim şeyi hep cesaret ile bir tutmuşum sanki her içime dönüp de baktığım zaman kötü bir şeyler görmem gerekiyormuş gibi. 

İnsan en çok kendine karşı acımasız oluyor sanırım, ya da ben en çok haksızlığı kendime karşı yapabiliyorum. Suçu kendime atmak mı daha kolay geliyor yoksa gerçekten öyle mi hissediyorum kimi zaman birbirine karışıyor. 

Çoğu insan hatayı başkalarında bulur, yanlışları yapan hep "diğerleri"dir. Yol vermesi gereken, özür dilemesi gereken, alttan alması gereken hep karşısındaki olmalıdır. Ben bunu beceremiyorum. Bu gün bu özelliğimle yüzleşme cesaretini gösterirken, bir yandan da insanlara hep anlayışla yaklaşan tarafımın güzelliğiyle de sevinmiş oluyorum.  

Farkındalık düzeyimi bir nebze de olsa yükseltebilmiş olduğumu düşünürdüm ama bu farkındalığı bir de içime yöneltmem gerektiğini fark edememişim. Şimdi anlıyorum ki, yüzleşme cesaretini yaşamak kadar yüzleşme sevincini de yaşamalıyım. Baş etmem gereken özelliklerim olduğu kadar gurur duymam gereken ve sahip çıkmam gereken özelliklerim de var. 

Yüzleşmelerimi tek başıma ve kendi kendime yapardım ama bu sefer bu farkındalığı paylaşarak yüzleşmenin sevincini çoğaltmak ve unutmama engel olmak istedim. 

Kendinizle yüzleşebilecek kadar cesur ve gördükleriniz karşısında sevinebilecek kadar çok güzelliklerle dolu olun... 

6 yorum:

  1. Modafobik; yorumuna çok güldüm, teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  2. fizik kurallarına göre cisimde sahip olduğu hareketi/hareketsizliği korur vaziyettedir. bu yüzden arablar fren yaptığında öne doğru savrulurken, birden hareket ettiğinde de arkaya doğru bir zorlanma hissederiz. öğrecilikten vazgeçememek bu statüyü sürekli korumayı düşlemek aslında fizik kurallarına ne kadar itaatkar olduğumuzla alakalı. 2 sene sonunda öğrenciliğin yanına bir de iş ekleme isteği, bir başkaldırış. bir işin elinden tutmak için yeterince geliştiğinin göstergesi. ben de aynı yollardan geçtim. işsizliğin gözüne batmaya başladıysa sana uygun bir işe girmene de az kalmış demektir. yeni işin hayırlı olsun şimdiden:)

    öğrencilik statüsünü elimde tutmak için çok direndim ve uzun süre başarılı oldum:)(ama okul uzatarak değil) öğrenciyken bir yanın eğlenceye hep hazır kalıyor...

    not: fizik dersini en son lisede görüm. bilgide hata varsa işin ehilleri affetsin:)

    YanıtlaSil
  3. Sihirli Kurdele; işsizliğimle ilgili son zamanlarda duyduğum en güzel, en umut verici yorumu yapmışsın.. Çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  4. http://www.dailymotion.com/video/x7wus2_jem-it-s-amazing-new_music

    sana gelsin... benim çok sevdiğim şarkılardan. sözleri güzel...
    just go for it;)

    YanıtlaSil
  5. ah süper teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...