cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI 5 Dakika Daha-! ♥ Fesleğen ♥ !

16 Temmuz 2010 Cuma

5 Dakika Daha


Uyanmak için çok sevdiğim bir şarkıyı ayarlamıştım, böylelikle sabahları neşeli uyanacaktım. Ama öyle olmadı, ben şarkıyı yendim. Şimdi ne zaman duysam kapatıyorum, çünkü o beni uyandırmak isteyen rahatsız edici bir sesten başka bir şey değil. Çocukken böyle miydi, alarm kurmazdık, sabahları annemiz ya da babamız gelir uyandırırdı bizi. Uyanmak için başka birine ihtiyaç duyarak büyütülüyoruz. Annemiz uyanalım diye öpüyor, babamız söyleniyor, kardeşimiz üzerimize atlıyor. Büyüdüğümüz zaman uyandırmaya gelen olmuyor. Saatleri kuruyoruz. Hiç bıkmayacağımız sesler, yerini kapatmak istediğimiz zillere bırakıyor. Uyanmamız gereken zamanlar için mekanik bir şey bizi uyarıyor. Kalkıyoruz yerimizden, çoğu zaman yüzümüz asık. Bazı günler gülüyoruz ama kalktığımız yere hep hüzünle bakıyoruz. "Biraz daha orada kalabilseydim keşke" diyoruz. Annemiz başımıza geldiğinde "noooolur, 5 dakika daha" derken keyif verenin beş dakika daha gözlerimizi kapatmak değil, o dilenme hali olduğunu biliyoruz. İşin zevki O sese karşılık verebilmektedir, işin zevki O sesin bize karşılık veriyor olmasıdır. Oysa şimdi uyanırken en fazla erteleme tuşuna basabiliyoruz, zili duymayı beş dakika daha erteliyoruz, sanki beş dakika daha uyuyacakmışız gibi kandırıyoruz kendimizi. Ama uyuyamıyoruz çünkü bir tuşla boyun eğiyor zil bize, tadı kalmıyor beş dakikanın.


Hani Can Yücel diyor ya;


Yalnızlığa dayanırım da, bir başınalığa asla, 
Yaşlanmak hoş değil, duvarlara baka baka.
Bir dost göz arayışıyla, 
Saat tıkırtısıyla....
Korkmam geçinip gideriz biz mutlulukla,

Ama;
''Günün aydın, akşamın iyi olsun'' diyen biri olmalı.
Bir telefon çalmalı ara sıra da olsa kulağımda.
Yoksa , zor değil, hiç zor değil,
Demli çayı bardakta karıştırıp,
Bir başına yudumlamak doyasıya.

Ama; 
''Çaya kaç şeker alırsın?''
Diye soran bir ses olmalı ya ara sıra........




Bize de "Hadi uyan" diyen bir ses olmalı, biz beş dakika için savaşmalıyız. Yoksa hep uyuyoruz, uyandık sanıyoruz ama beynimiz devam ediyor rüyasına. Kendimize gelemiyoruz, yüzümüzü yıkıyoruz belki ama gözlerimiz açılmıyor, görmüyoruz. 

Kimi zaman yaşıyoruz derin bir uykuda. İstiyoruz ki gelip biri bizi uyandırsın. Uzun zamandır alarm kullanıcı olarak uyanamamıştım, bu gün çok uzaklardan biri dokundu ve uyandım. Gözlerim açıldı, görüyorum. Bu uyanışlar uykudan sonra olduğu zaman daha etkili oluyor onu anladım. Sarsıldım ama kendime geldim. Uyandırıldığım için çok mutluyum, o kadar uzun zamandır uyuyordum ki, beş dakikanın lafını bile yapmadım. Darısı bütün uyuyanların başına.... 

2 yorum:

  1. bir de Kiwi'nin yüz yalayarak uyandırması var, o da ayrı bir konu :))

    ben de zaman zaman uyanıp zaman zaman uyanıyorum, arada hayatımın saatinin erteleme tuşuna basıyorum..

    şu anda ayığım ama ve uzun süre daha da uyumayacağım sanırım..

    YanıtlaSil
  2. onu ben de yapıyorum sevdiğim bir şarkı koyuyorum sonra o şarkı heba oluyor çünkü sesi duyduğum anda susturuyorum telefonu.
    zaten sinir oluyorum alarmla uyanmaya niye açık tutuyorsam hala bilmiyorum üstelik istediğim saatte kalkabilme yeteneğim varken :D

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...