cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Bunun Adına Terör Derler...-! ♥ Fesleğen ♥ !

29 Aralık 2010 Çarşamba

Bunun Adına Terör Derler...

Sabah otobüsteydim, düşünüyordum. Nedendir bilinmez aklımda "ölüm" vardı. Günlük yaşantımızda ölümü hiç düşünmediğimizi, aslında ölümün ne kadar yakınımızda olduğunu, bunu fark edersek belki daha güzel yaşayabileceğimizi kafamda kuruyordum. Birden arkamdan gelen sesle irkildim. "O çanta sizin mi?" diye soruyordu bir erkek cam kenarında oturanlara, koltukların altındaki çantayı göstererek. "Hayır." cevabını aldığında; "Şöför bey burada sahipsiz bir çanta var." diye seslenirken sesinde sadece "ölüm" vardı. Titriyordu sesi, birazdan ölebileceğine inandığı ağzından çıkan her harfi farklılaştırıyordu sanki. Çantaya uzanıp onu yerden alanlara "Neden hareket ettiriyorsunuz?" diyerek çıkışıyordu, hayatının o çantaya bağlı olduğunu düşündüğü sesiyle otobüsü çınlatıyordu. Tam o anda bir liseli geldi, "Abi o çanta benim, ben koydum oraya. İçmelerden Üsküdar'a kadar taşınmıyor" dedi. Haklıydı çocuk, sırtına binen yüklerden kurtulabilmek istiyordu. Çantanın sahiplenilmesi ile rahatlayan ses "Bak bomba diye patlatırlar çantanı, bırakma öyle sahipsiz" diyerek espriler yapmaya başlamıştı bile. Artık sesinde ölümün korkusu yoktu, onun yerine yeniden doğmanın neşesi ve ölmediği için şükretmenin sakinliği vardı.

Durağımıza gelmiştik, indim ve o sese dönüp bakmadım. Kendi sesimi dinledim, içimde hala, sahipsiz bir çantaya anlam yüklemeyecek kadar huzur kaldığına şükrettim. Ölüm hep bizimleydi orası kesindi, ondan korkmak ise gereksizdi.

Ölüm yerine terörü düşündüm ve dedim ki;
Terör, hayatının sahipsiz bir çanta ile son bulacağına inandırılmaktır. Terör, bindiğin otobüsten inemeyeceğini anladığında sesindeki titremedir. Terör, ölmen değil her an ölebileceğin huzursuzluğu ile yaşamandır....

6 yorum:

  1. bence sen mutlaka bura dışında başka yerlerde yazmalısın.elbet biri farkedecek. su gibi aktı yazı resmen.
    deprem,terör, baskılar,güzel olan herşeye getirilen yasaklar vs vs. aslında ölümün adı tr'de yaşam desek mi.

    YanıtlaSil
  2. Canım o senin güzel görüşün, çok teşekkür ederim :)
    Ama ölümün adı Tr'de yaşam demeyelim en azından dedirtmek isteyenlere inat demeyelim.

    YanıtlaSil
  3. Ölümü her an hatırlayabilirsek, aldığımız havanın soluduğumuz havanın ne kadar önemli olduğunu anlar, ona göre hayatımızı yaşardık.

    YanıtlaSil
  4. dedirtmek isteyenler kısmında haklısın. çok yere çekilebilir. ama demek istedigimi anladın sen değil mi . Hiç bir güvencesi olmadan resmen Allah'a emanet bir yaşam kastetdiğim.

    YanıtlaSil
  5. O korkuyu hep duyuyoruz ne yazık ki Bir olay oluyor bir iki gün sıkı güvenlik önlemi( önlem derseniz ona da) alınıyor.arkası yok. Aslında o korkuyu hep duyarak yaşamak tabi ki acı ama maalesef gidişte bundan ibaret. Hepimize korkusuz özgür ve herkesin birbirine sevecen yaklaşacağı bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Türkiye artık böyle bir yer...
    Ayrıca Türkiye, henüz bu duyguların tavan yapmadığı bir ülke konumunda. Bizim insanlarımız böyle yaşıyorsa gerçek terörün göbeğinde yaşayanların duyguları nedir acaba?
    Alışmış olabilirler mi acaba? Alışılabilir mi böyle bir duruma acaba?
    Buna alışmak diye bir şey varsa eğer, hala insanım diyebilir mi bu insanlar acaba?
    Geçenlerde Beşiktan iskelede sahipsiz bir çantayı patlatmak için uğraşan bomba imha ekibine denk geldim. Korku yoktu bende. Uzaktan uzaktan seyrettim resmen.
    Her insanın yaşaması gerekeni yaşadığına inanırım zira ben ...

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...