23 Mayıs 2011 Pazartesi

Yazmak Özgürleştirir

Bu gün yine konuğum var. Sanırım yakın bir zamanda ben ona konuk olacağım...

Yazarlığa yeteneği olan, olmayan herkes bir gün bir şeyler karalama ihtiyacı hisseder. Kimi sıradan ergenlik acılarıyla şiir yazar, kiminin sırları vardır günlük yazar, kimi âşıktır şiir yazar, kimi başkasıyla konuşamaz hikâye yazar…  Özetle herkes bir gün bir şeyler yazar. Çünkü yazmak özgürleştirir. Yazmak susmaya gönlünüzün razı olmadığı diğer yandan konuşsanız da tesiri olmayacak o anda yapabileceğiniz en güzel eylemdir. (Fuzuli’ye selam)

İşte benim yazma hikâyem de buna dayanıyor. Sanal bir labirentte tutuklu kalan ruhu özgürleştirme çabası. Ancak o kadar ironik bir durum ki özgürlüğü yine özgürlüğü yitirdiğim yerde arıyorum, aynı müebbet cezasına çarptırılan bir mahkûmun hücre duvarlarına yazılar yazarak hayata tutunma çabası gibi…

Tabii yazma eyleminin de belirli kuralları vardır. Aynı bisiklete binmek gibidir yazmak. Nasıl ki bisiklete binmeyi öğrenirken birisi (güvendiğiniz birisi) bisikletinizin selesinden tutar; o güvenle çevirirsiniz pedalı. Ama bir gün gelir sizin arkanızdan gelen o el artık seleyi bırakır “Tutuyorsun değil mi baba” sorunuz cevapsız kalır, bir bakarsınız arkanızda kimse yoktur, tek başınasınızdır ve böylece özgürlüğü yüzünüze çarpan havayla diyaframınızda hissedip uçar gidersiniz. Nasıl da mutludur ilk bisiklete binen çocuk ve ne enteresandır ki insan bir kere bisiklete binmeyi öğrendi mi bir daha istese de unutamaz.

İşte böyle bir dost “fesleğen” kız, çok yetenekli olduğumu düşünür, "yaz" der ben yazmam çünkü yeteneğim yoktur... Ama bir gün can evimden vurdu ve en sonunda ikna etti beni yazmaya, ben de özgürlük tadını aldım… Şimdi de selemden tutmuş beni itiyor "çevir" diyor pedalı, zorlanıyorum; "korkma" diyor, korkuyorum…

Ama biliyorum ki yazmak özgürleştiriyor…
Ve ben özgür bir adama dönüşüyorum.

Nasuh 
(Konuk yazar - daha önceki yazısı için tık)
Görsel 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...