2 Şubat 2012 Perşembe

Çikolatalı ve reçelli milföyler

İlk tarifim kolay ve pratik bir tatlı. Bu tarifte her hangi bir ölçü yok, tamamen kişi sayısına göre göz kararı belirleniyor ama ben yine de fikir vermesi için kullandığım malzemelerin miktarlarını vereceğim.

Malzemeler:

  • Milföy hamuru 
  • Çikolata 
  • Damla çikolata
  • Nutella, Sarelle... 
  • Reçel (evde olan istediğiniz her hangi bir çeşit) 
  • Yumurta (sarısını kullanacağız sadece) 
  • Üzerini süslemek için pudra şekeri 

Öncelikle milföylerimizi buzluktan çıkarıyoruz ve güzelce çözülmesi için yaklaşık yarım saat bekliyoruz ve sonrasında hamurlarımızı açıyoruz. Normalde milföyler soğukken ortalarından çıt diye kırılarak kare hamurlar elde edilebiliyor ama ben o işlemi unuttuğum için dikdörtgen hamurlarım oldu, onları önce açıp sonra ikiye keserek yine kare olarak kullandım. (Evet acemiyim, evimde daha oklava ya da merdane yok, eski bir şişeyi bu göreve atadım.)

Açtığımız ve incelttiğimiz hamurlarımızın bir köşesine önce birazcık Nutella/Saralle evde hangisinden varsa ondan azıcık sürüyoruz, bizim evde hüpletmek için alınmış Çokokrem vardı o da çok pratik bir şekilde iş gördü.


Daha sonra bir küçük kare çikolata ve bir çay kaşığı kadar damla çikolata koyuyoruz. Ben bitter çikolata kullandım, siz zevkinize göre istediğiniz çeşidi kullanabilirsiniz. Damla çikolatayı da çok erimez biraz kıtır kalır düşüncesiyle koymuştum ama pek fark etmedi onlar da erimişti, yoksa sadece çikolata parçası koysanız da olur. 


ve son olarak üçgen şeklinde kapatıyoruz. Tabi siz isterseniz başka şekillerde de yapabilirsiniz. 


Reçelli yapmak istediğimizde açtığımız hamura bir tatlı kaşığı kadar reçel koyuyor ve kapatıyoruz. Yalnız burada ufak bir problem olabiliyor, reçeller ısınıp kenarlardan sızabiliyor bu yüzden kenarlarını gerçekten çok iyi yapıştırmak lazım. Benim yaptıklarımda öyle oldu özellikle fotoğrafladım sizler de görün diye. 


Fırına vermeden önce bir yumurtanın sarısını çırpıyoruz ve üzerlerine sürüyoruz. Ben aynı anda iki çeşit yaptığımdan farkı anlamak için reçelli olanların üzerine yumurta sürmedim onları çıkardığım zaman üzerlerini pudra şekeri ile süsledim. 


Fırını önceden ısıtmadım, hangi blogda okuduğumu hatırlamıyorum ama bir blog yazarı milföylerin fırına girmeden önce ılık bir ortamda beklediğinde daha iyi sonuç alındığını onun için fırına vermeden bekletmek yerine soğuk fırına vererek ısınma sırasında o ihtiyacın giderildiğini söylemişti. Ben de onu dinleyerek direk 200 derecelik fırına attım kuzuları ve 20 dakikada hazır oldular.  Bu fotoğrafta 25 dakika gibi gözüküyor çünkü ilk başta 25 dakikaya ayarlamıştım fakat kendileri 20 dakikada kıvama geldiler. 


Milföylerin üzerileri kızardığında yenmeye hazırlar. Aynı zamanda reçelli olanların ne hale geldiği de görülüyor. Bu şekilde dışarı akmamaları için bir yöntem belki vardır ama ben ne yazık ki bilemiyorum, bilen varsa söylesin. 


Çikolatalılar; 


Vişneliler; (pudra şekeri mükemmel bir kamuflaj sağlıyor, kusurları kapatmak için birebir)


Afiyet olsun! 

3 yorum:

  1. marmelatlı milföy çok seviyorum aynı böyle her seferinde dışarı çıkıyo :( sanırım çözümü yok

    YanıtlaSil
  2. Şantiyenin Gülü; ah ya sen de mi :) bulsak ona çözüm pek güzel olacak :)

    YanıtlaSil
  3. merdanene bayıldım ben en çok :) çok yaratıcısın...çok severim milföyü ne koysan içine yakışıyor walla :)

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...