5 Şubat 2012 Pazar

Mısır Ekmeği

Yemek blogu haftasında ikinci tarifle karşınızdayım. Esasen bu tarifi sevgili Hünerli Bayanlar'dan öğrendim. Orijinal tarif burada. Bu tarifi ilk kez aileleri balık yemeye çağırdığımızda denemiştim. Büyük bir cesaret örneği göstererek ilk kez yaptığım bir tarifle misafirlerimin karşısına çıkmıştım ama kendisi beni mahçup etmedi ve o gün bu gündür balık sofralarımızın vazgeçilmez lezzeti oldu kendisi. Hünerli Bayanım öyle güzel vermiş ki tarifi teklemeden ilerliyor işler, buradan da kendisine tekrardan teşekkür etmek istiyorum. Yemek blogu olduğumdan beri bir bahaneyle yine yapayım ve fotoğraflayıp sizlerle paylaşmak istedim tarifi. Pazar kahvaltısına gelecek misafirleri bahane edip yapıverdim yine. Bu sefer ufak bir değişiklik yapıp içine taze soğan ekledim ve daha önceki halini tadanlar bu halini daha çok beğendiler. Lafı daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı beyaz un 
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • 1,5 su bardağı süt 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket hamur kabartma tozu
  • 100 gr beyaz peynir
  • 4-5 dal taze soğan 

Tarif çok pratik, önce unları, zeytinyağını, sütü, tuzu, kabartma tozunu şöyle bir karıştırıp sonra beyaz peyniri koyup yine karıştırıyor ve en son taze soğanları ekliyoruz. Ve resimde görüldüğü gibi katı kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Beyaz peyniri ben daha çok göz kararı koyuyorum, peyniri çok sevdiğim için bolca kullanıyorum. Yağlı ve tuzlu bir peynir kullandığımdan da bir tatlı kaşığı tuz yerine çay kaşığı ile koyuyorum tuzu peynirinize göre tuz miktarınızı dengeleyebilirsiniz. 
Ölçü olarak kullandığım bardak da aradan gözüküyor, büyük boy değil, normal bir su bardağı. 
(Tarifte zeytinyağı yazarken resimdekinin zeytinyağ olmadığını ben sonradan fark ettim ama tarifte yine zeytinyağ kullandım siz de öyle yapın.)


Hamurumuzu yağlayıp unladığımız bir tepsiye döküyoruz, ben turta tepsimi kullanıyorum çok sevimli oluyor. Ekmeğimizi önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40-45 dakika pişiriyoruz. Benim fırınımda tam 43 dakikada hazır oluyor, her fırın kendine özgü olabileceği için 40 dakikadan sonra gözünüz üzerinde olsun. 


Ekmek fırından çıktıktan sonra resmi çekilemeden kesilip masadaki yerini aldığı için genel resimden ufak bir kesit ile sonucu gösterebiliyorum. 


Balık sofralarında olduğu kadar kahvaltı ve beş çayı sofralarında da değerlendirebileceğiniz bir lezzet.
Afiyet olsun!

5 yorum:

  1. ne zamandir istiyordum misir ekmegi yapmayi, simdi sende rastlayinca güzel bir tesadüf oldu benim icin..

    ellerine saglik..:)

    YanıtlaSil
  2. mısır ekmeğini yapmaya ben de bayılırım hem tutmama ihtimali olmuyor hem pratik eline sağlık!

    YanıtlaSil
  3. Ahahah bizim yeni geline bakın meğer neler de yapıyormuş:):):)
    Ellerine sağlık güzelim;)

    YanıtlaSil
  4. Melange; teşekkürler :)

    Modoerator; Ben de pek seviyorum kendisini böyle hop diye oluveriyor :)

    Chilek; yapmaya çalışıyoruz işte bir şeyler :)) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. aldım tarifini canım deniycem mutlaka!sevgiler..

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...