cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Pratik Ajda Kek-! ♥ Fesleğen ♥ !

8 Şubat 2012 Çarşamba

Pratik Ajda Kek

Projemin ilk adımı olan yemek blogu yazarlığının son gününe geldik. Bu gün vereceğim tarifi bu projeye başladığımdan beri sizlerle paylaşmak istiyordum ama bir türlü kısmet olmamıştı. Son anda kuyruğundan tuttum yaptım sizin için. Bu keki daha önce "Aç insan ve obur insan farkı" yazısında sizinle tanıştırmıştım.

Kekimizin adı "Pratik Ajda Kek". Adındaki Ajda'ya bakıp sanmayın ki Ajda Pekkan'ın en sevdiği kek bu, sevgili süperstarımızla hiç alakası yok konumuzun. Kekin adında geçen Ajda aslında bildiğiniz Ajda bardaktan geliyor. Kekin tüm ölçüsü bu bardakla alındığı ve tarifi annemden alırken o bir isim vermediği için ben bu adı uygun gördüm. Yine uzun bir girizgahtan sonra gelelim tarifimize,

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 Ajda bardak şeker
  • 2,5 Ajda bardak un
  • 1 Ajda bardak sıvı yağ (ben yarım ölçü koyuyorum ama orijinali böyle)
  • 1 Ajda bardak yoğurt
  • 1 paket hamur kabartma tozu 
Ek malzemeler: 
  • Kakao, vanilya...
  • Damla çikolata, ceviz, tarçın, limon... 

Önce her zamanki gibi yumurta ve şekerimizi güzelce çırpıyoruz sonrasında bütün malzemeleri ekleyip koyu kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Bu kek sade olarak istenilen ek malzemelerle, limonludan, parça çikolatalıya, cevizliden kakaoluya kadar her türlü çeşide dönüştürülebiliyor. Ben kakaolu yaptığım zamanlarda iki ajda bardak un koyduktan sonra kalan yarım bardak un yerine kakao koyuyorum aksi taktirde çok katı bir hamur oluyor ve iyi pişmeyebiliyor. Aynı şekilde hamur gözüme fazla katı gelirse yoğurdun suyundan azıcık koyup karıştırıyorum mis gibi oluyor. 


Bu kek en güzel resimdeki gibi tek tek pişirildiğinde lezzetli ve kıvamında oluyor. Ben de o yüzden böyle tekli silikon kaplara kağıt koyarak pişiriyorum. Fotoğrafta gördüğünüz hamur kabartma tozu ise bu günün sürprizi oldu. Bütün hamuru paylaştırdıktan sonra fotoğraf çekmek istediğim sırada kendisiyle göz göze geldik. Geri dönüşü çok meşakkatli olacağı için kendisini burada ölümsüzleştirip keklerimi kabarmamak üzere fırına verdim. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımda 20 dakikada mis gibi oluyorlar kendileri. 


Ve iki fotoğraf arasındaki farkı bulun. Kabartma tozu kullanılan düzgün tarifle soldaki gibi mükemmel bir sonuç elde ediyorsunuz. Böylesine önemli bir malzemeyi unutunca da sağdaki gibi güdük ama yine de lezzetli kekleriniz oluyor.

Bu tarif sonrasında da evdeki unu bitirmiş bulunuyorum ve uzun bir süre almamaya karar verdim. O lezzetli ve tehlikeli arkadaşla aramıza mesafe koymaya karar verdim.

Yarın projenin ilk ayağını değerlendirmek üzere yemek blogu yazarı olmanın nasıl bir his olduğunu paylaşacağım, beklemede kalın...

7 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık
    ismi de pek güzelmiş

    YanıtlaSil
  2. diyetteyim ama yapılışı kolay geldi bi yapıyım okula götürürüm olmadı :) elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gözüküyor ama çok saçma bi sorum var.
    ek malzemeler iki farklı kek için mi yoksa hepsini bu keke mi koydunuz.
    evet saçma biliyorum ama yine de emin olmak istiyorum
    bir de ne kadar kakoa koymak gerek? kaç ajda birim=)

    YanıtlaSil
  4. Mavianne; teşekkürler :))

    Ne var ne yok?; diyetini bozdurmak istemem ama gercekten kolay bir kek, hazırlaması pişmesi yarım saatte tamam ;)

    Euphoric; ek malzemeleri alternatif olarak yazdım. İstediğinizi ekleyip keki cesitlendirebilirsiniz diye fikir versin istedim ama kafa karışıklığı yarattı sanırım :) kakao koyarken undan kısıyorum ben, kakao koyacaksam yarım Ajda bardak koyuyorum, unu ise 2 bardak koyarak katı malzemeleri dengeliyorum :) umarım açıklayıcı olmuştur :)

    YanıtlaSil
  5. ilk kez kek yapıcam, çok belli ettim değil mi =)
    evet çok güzel oldu, teşekkür ederim!

    YanıtlaSil
  6. Çok lezzetli görünüyor cidden ,kolay bi tarif aynı zamanda.. canım çekti ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. aa proje süpermiş şekercim:)bu arada kekler çok leziz görünüyor ellerine sağlık:)olsada yesek hihihh:)

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...