26 Mayıs 2012 Cumartesi

Ev Teknolojisi


Biz teknolojinin keyfini çıkarmayı seven bir çift olarak salonumuzu da teknolojinin nimetlerinden faydalanabileceğimiz şekilde siyah oyuncaklarla donattık. Film, dizi, müzik keyfimizi artıran bu güzellikleri sizinle de paylaşmak istedim. 

Koltuklarınıza kurulun turumuz başlıyor;


Salonumuzun eğlence kaynağı burası. Bir arkadaşımızın televizyon sehpamızı gördüğünde "Bu sehpaları neden bu kadar büyük yaptıklarını anlamazdım ama şimdi anlıyorum." demesine sebep olan altı, üstü, sağı, solu dolu televizyon köşemiz evin tüm ses ve görüntü ihtiyacını gideriyor. 
Samsung televizyonumuz, aşağıdan göz kırpan gözlüklerden anlaşılacağı üzere 3D özelliğe sahip, 3D film izlediniz mi diye sorarsanız, bu soruyu duymazdan geleceğimi önceden söyleyeyim. Kendisinden pek memnunuz, evlenmeden önce görüntü kalitesine hiç önem vermeyen biri olarak, artık pek çok televizyonu yadırgar oldum, hoş bir durum değil. 
Bekarlık zamanlarımdan kalma pek sevgili Wii'miz de köşedeki yerini almış durumda. Halen arkadaş toplantılarında sohbetler rol çalmaya devam ediyor.
Bir de çok araştırılarak alınmış bir ses sistemimiz var. Anlatacağım diğer aletler gibi Logitech ürünü olan bu güzellik, benim gibi yüksek ses sevmeyene bile "Sesini açar mısın?" dedirtebilecek bir potansiyele sahip. Çok temiz ve net bir ses veriyor, evde film izleme ve müzik dinleme keyfimizi katlıyor. 


Her şeyin başlangıcını sağlayan HDMI kablomuz, bütün işin sırrı işte bu güzel ütü kablosu görünümlü kabloda bitiyor. Görüntü ve ses kalitesi açısından bu kablonun kalitesi önemli, biz Goldmaster tercih ettik, memnunuz. Bir önceki resimde görüleceği üzere koltuğun kolunda bir bilgisayar duruyor. İşte bu kablo bilgisayar ve televizyonu birbirine bağlayarak DVD player almadan film-dizi keyfi yaşamanızı sağlıyor. Aynı zamanda bizim bilgisayarda Blu-ray oynatıcı olduğu için evde tam donanımlı görüntü ve ses kalitesiyle film keyfi yapabiliyoruz. 


Bu şekerliği evde dizi keyfi yapmaya başladıktan sonra aldık. Bilgisayarı televizyona bağlayıp kapağını kapatıp koltuğunuza kurulduğunuzda alt yazı problemi, takılma gibi bir sorun olduğu her seferinde kalkmamız gerekince "kablosuz bir mouse almalıyız." dedik ve ilk teknoloji market gezimizde bu tombul Logitech'i sepete attık. Pek rahat ettik, bilgisayarı televizyona bağlayıp oturduğumuz yerden dev ekran bilgisayar keyfi yapmaya başladık. 


Ev teknolojisi ailemize katılan son üye ise bu kablosuz klavye. O da bir Logitech. Kablosuz mouse'un keyfini yaşayınca, "Bir de yazı yazabilsek, arama yapabilsek ne güzel olur." diye düşünmeye başladık. Kablosuz klavye fikri aklımıza düştü ama bir türlü elimiz gitmedi. Ta ki bu süper fonksiyonlu arkadaşı görene kadar. Kendisi kablosuz klavye olduğu gibi hemen yanına iliştirilmiş touch pad ile mouse görevi de görüyor. İkisi bir arada olduğu için kucağınızda sadece bir klavye ile tüm bilgisayar işleriniz kocaman bir ekrandan halledebiliyorsunuz. Hele benim gibi eli mouse'tan çok touch pad'e alışkın biriyseniz pek konforlu bir alet. Kutusu üzerinde de bir bilgisayar ve televizyon var, yani kendisi bu işler için yaratılmış. 

Bu günkü ev teknolojisi gezimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Umarız evde hayatı kolaylaştıran teknolojik güzellikler konusunda bir fikir verebilmişizdir. Yayımda ve yapımda emeği geçen tüm siyah, düğmeli, pek fonksiyonlu arkadaşlara ve bu uzun yazının sonuna kadar gelmişseniz siz sevgili okuyucularıma teşekkürler... 

4 yorum:

  1. ayy çok faydalı oldu bu yazı kuşum. bizim de şu sıralar evdeki tek eğlencemiz tv ve play station. ama tabi henüz eksiğimiz çok teknoloji tarafında :) klavyeye bayıldım, listeme ekledim. teşkür ettim ;)

    YanıtlaSil
  2. işe yaradığına çook sevindim, o zaman şimdiden güle güle kullanın ;)

    YanıtlaSil
  3. bizde teknoloji eşimden sorulur. Bende beklerim www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen ziyaret ettim ve cok sevdim blogunu. Dekorasyon oldu mu pek uzak duramıyorum zaten ;)
      Teknolojiyi de esine bırakma, cok eğlenceli seyler var ;)

      Sil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...