25 Mayıs 2012 Cuma

Karşımdaki ben

Geçenlerde Fesleğen'in Facebook sayfasından "Fesleğen uzun zamandır sessiz, durgunluk dönemini aşması ve geri dönüş yazısı için önerisi olan var mı?"  diye sormuş ve "İnsan dışarıda neyi eleştiriyorsa aslında kendisi odur."  sözü üzerine yazı yazmam istendi. Bu lafı bilir ve doğru olduğuna inanırdım ama kendimi bu anlamda birebir gözlemlememiştim. 

Başladım eleştirdiklerimi sorgulamaya, düşünmeye...

Bu süreçte dün kendimi "Her panikleyen insanın kendini panik atak olarak tanımlamasına ve her unutkanlıkta "Ben alzheimer oluyorum." diyenlere sinir oluyorum." derken buldum. Çevrelerinde duydukları hastalıkları hemen üzerine yapıştırıverenleri eleştirdim bir güzel. Dedim ki, çocuğunuz, eşiniz ve sevdikleriniz için her paniklediğinizde "atak" geçirmiyorsunuz o bambaşka bir şey, sizin o yaşadığınız şey sadece endişe... Ve siz sevgili unutkanlar, Alzheimer bir unutkanlık hastalığı değildir, farklı bir değişimdir. Madem o anki unutkanlığınızı abartmak istiyorsunuz o zaman "Demans oldum." diyiverin bari de uygun olsun.
Böyle kızıp, amansızca eleştirince kendimi yine sorguladım, ben hangi hastalığı böyle üzerime yerli yersiz yakıştırıyorum acaba ki böyle bir tepki verdim diye. Yok bulamadım. 

O an fark ettim ki ben bu söz konusunda objektif bir yorum yapamayacağım çünkü ben bir başağım. Başak burçlarının en pis özelliği olan o mükemmeliyetçiliğim yüzünden kendim dahil herkesi sık sık, bol bol ve ne yazık ki acımasızca eleştiririm. Durum böyle olunca ben herkesleri eleştiren biri olarak etrafımda her kızdığım, eleştirdiğim özellik acaba kendimde kızdığım hangi nokta diye ayırt edemiyorum. (Herkesi eleştirmek haddim değil tabi ki, benim ki dizginleyemediğim pis bir huy)

Vardır elbet eleştirdiklerim içinde "ben" olduklarım ama karışıyor içimdekilerimle karşımdakilerim...
Var mı sizinde eleştirilerinizde kendinizi bulduklarınız?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...