29 Haziran 2012 Cuma

Sarı Kola

Eşim askere gittiği zaman çoğu askerin Fanta, Yedigün gibi portakallı asitli içeceklere genel olarak "Sarı kola" dediklerini söylemişti. O zaman bu anlatımı çok tatlı bulmuş ve sık sık kullanır olmuştum.

Normalde çok tercih etmem portakallı içecekleri ama bu gün değişiklik olsun diye Yedigün alınca bu sarı kola mevzusu aklıma geldi sizlerle de paylaşmak istedim.
Sizin de bildiğiniz böyle farklı tanımlamalar var mı? Ege bölgesinin pek çok farklı tanımlaması vardır, (domat, klorak, gevrek, çiğdem gibi) ama başka yörelerde neye ne nedir pek bilmiyorum. Bildiğiniz farklı tanımlamalar varsa paylaşımlarınızı bekliyorum.

Published with Blogger-droid v2.0.6

4 yorum:

  1. Bizim ailede de çok kullanılır. Özellikle anneanne, dede gibiler tarafından.. Yemeğe oturunca sorulur sarı mı istersin siyah mı diye :)))

    Yazını okuyunca hatrıma geldi şimdi..

    YanıtlaSil
  2. Ananemin annesi kolaya da karasu der mesela :D
    Ege'de börülceye sıyırma deniyor, büyük tepsi sini vs vs :D

    YanıtlaSil
  3. izmir'e geldiğimde şaşırmıştım u tanımlamalara da alıştım sonradan :)

    sarı kolayı eskiden çok duyar ve kullanırdım ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Bizde çocukları kandırmak için ilaçlı sarı diyoruz :))

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...