6 Ağustos 2012 Pazartesi

Açık ve net... Ben buyum...


Az önce aklıma buraya yazılacak çok güzel cümleler geldi ama onları aklımda birbiri ardına sıraya dizip de ekran karşısına geçene kadar sıra bozuldu. Şimdi sırasız, umarsız, aklıma geldiğince döküvereceğim içimi sizlere...

Hep açık ve net olduğumu düşünerek yaşadım ama son zamanlarda fark ediyorum ki esasen pek çok kere sandığım kadar net olarak olmamışım. Halbuki düşündüklerimi ve hissettiklerimi olduğu gibi ortaya koyduğum vakit çok güzel sonuçlar alıyorum. Örneğin geçtiğimiz iş arama sürecimin "Artık yeter" dediğim noktasında sizlere açılmıştım, yazının altına aldığım yorumlardan biri sayesinde de 15 gün olmadan ilk işime gitmeye başlamıştım. 15 aylık çalışma hayatım mart sonu itibariyle son buldu ve o gün bu gündür evdeyim. İş aradım, başvurular yaptım. Olur da biriyle tanışır ve "Ne yapıyorsun?" sorusuyla karşılaşırsam "İşten ayrıldım, yeni iş arıyorum." dedim hep "Ev hanımıyım" demedim. Demeyeceğim de çünkü ben ev hanımı olmayı bilmiyorum. Ne sabah kahvesinden haberim var ne de beş çayından. Arada sırada yapıldığında eşlik etmek güzeldir ama ben bunları düzenli olarak hayatıma sokmadım bu üç ay içinde çünkü korktum, "ev hanımı" kimliğinin üzerime yapışmasından korktum. Sanki ben öyle yaparsam iş verenler "Aaa Pelin ev hanımı olmuş, onu aklımızdan çıkartabiliriz." diyeceklermiş gibi geldi. Benimsemedim bu sıfatı, benimle anılmasın istedim.

Sanılmasın ki ev hanımlığına karşı bir garezim var, bilakis bütün ev hanımlarına saygım sonsuz. Hatta bence bir çok iş kadınından daha zorlu bir rutinleri var. Sadece kendimi bu rutinin bir parçası olarak göremiyorum. 

Peki bu zaman diliminde ben ne yaptım? Oturdum, kendimle vakit geçirdim. Annem, babam ve teyzemin sık sık söylediği gibi "Evimin ve evliliğimin keyfini çıkardım." Kitap okumak istedim ama sanırım yanlış tercihler yaptım başladıklarımı tamamlayamadım hep bir umutla yenisine başladım ama devam ettiremedim. Şimdi okunmayı bekleyen yarım kitaplarım var. Televizyon izledim, kaliteli-kalitesiz yapımlarla kafa dağıttım. Yemek yapma zevkini sonuna kadar kullanıp kilo aldım sonra da aldığım kilolarımı vermek için diyete başladım. Mutlu oldum, sıkıldım, uyudum, uyandım, güldüm, düşündüm, hayal kurdum, yazdım, çizdim, aldım verdim ben beni yendim...

Ama! Artık zaman doldu. Şimdi yeniden çalışan, üreten Türk kadınları ordusunun bir ferdi olma sıramın geldiğini hissediyorum. Beklediğim günler yakınımda, sinyalleri alıyorum, işaretleri görüyorum ve daha çok inanıyorum.

Sizleri sevgiyle kucaklıyor, bu süreçte dualarınızı benden esirgemezseniz çok mutlu olacağımı söylemek istiyorum... 

11 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız kendinizi...Umarım en kısa zamanda hayal ettiğinizden daha güzel bir işe sahip olursunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlerin böyle güzel temennileriyle olacak inşallah :) cok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. hayırlısı olsun inşallah gönlüne göre bir iş olur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, inşallah :) teşekkür ederim

      Sil
  3. Tüm kalbimle dilerimki dilediğin her şey gönlünce olsun Pelincim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. herşey gönlüne göre olsun =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Gözdecim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. o giris var ya, tam ben. her seferinde öyle oluyor, aklimdan geçenleri yazana kadar düsüncelerim karisiyor. umarim yeni isin tez gelir, çalisan çaliskan kadinlari görmek beni çok mutlu ediyor. henüz üniversite ikiye geçmis olan bir ögrenci olarak yinede o is hayatini iple çekiyorum diyemeyecegim, ögrencilik çooook güzel. kiymetini bilicem bu anlarin, göz açip kapayana kadar geçecek çünkü biliyorum (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar tatlısın, sağol... Sen her ne kadar bilsen de ben söylemezsem içim rahat etmez, öğrenciliğinin kıymetini bil, gez-toz-coş ;)

      Sil
  6. Okurken çok keyif aldım yazınızı,aklınıza ve yüreğinize sağlık!
    Herkes düşünür ama herkes böyle güzel yazıya dökemez.Bu arada selam, ben Öznur :)
    www.lezzetsenfonisi.com

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...