17 Ağustos 2012 Cuma

Kadıköy - Kartal Metro Hattı - İlk izlenim

Dün dediğim gibi bu gün Kadıköy - Kartal Metro hattının açıldı. Ve ben yine dün dediğim gibi gittim bir tur bindim geldim. Şimdi sıra geldi deneyimlerimi paylaşmaya...

Kozyatağı'nda oturduğumuz için metroyu denemek için Kozyatağı durağından girişimizi yaptık. İlk gün olması sebebiyle metro bedavaydı ve bayram sonuna kadar da öyle olacakmış. Daha sonra ise 29 Ekim'e kadar yarı fiyatına kullanabilecekmişiz metroyu.

İlk izlenimim metronun çok derinde olması. Aynı hissi Hacıosman durağında da yaşamıştım. Çık çık bitmeyen veya in in ulaşılamayan duraklardan. Birinci yürüyen merdivenden sonra bir yol başlıyor bildiğiniz mağara, daha önce İstanbul'daki hiç bir metro istasyonunda bu konsepti görmemiştim. Duvarlar koyu bir lacivert, yer yer ıslak gibi görünüm verilmiş, tavandan endüstriyel tip yuvarlak lambalar sarkıyor. Sanki bir eğlence parkında yeni bir oyuna giriş yapıyormuşsunuz gibi bir his verdi bana.


Sonra ikinci bir yürüyen merdivenle trenlerin olduğu yere ulaşıyorsunuz. Bostancı durağında ise indiğimizde hemen geri dönmek istediğimizden karşı yöne geçmeye çalışınca farklı bir uygulamayla karşılaştık. Üç ray hattı olduğunu gördük, şu anda kullanılan iki hattın arasında bir hat daha vardı. O hat yüzünden aksi istikamete geçmek için merdiven çıkıp tekrar aşağı inmeniz gerekiyor. O ufak çıkıştı da Bostancı durağının da Kozyatağı gibi derinlerde olduğuna kanaat getirdik. Hatta merdiveni çok daha dikti şaşırdık.


Duraklar daha bitmemiş hissi uyandırıyor, daha hiç bir yerde reklam panosu yok. Bu da ciddi bir boşluk hissi yaratmış. Kısa zamanda doldurulacağına eminim. Kozyatağı durağının ana rengi maviyken Bostancı'nın rengi pembe-somondu.

Biz yolculuğumuzu Bostancı'ya doğru planladık. Kadıköy tarafından gelen trenin doluluğu bizi baya şaşırttı. Özellikle ilk vagonlar tam bir iş çıkışı kalabalığını yansıtıyordu. (Bu arada biz sekiz buçuğa doğru bindik.) Beklediğimden daha fazla bir kalabalık vardı ve herkes sanki her gün metroyla evinden dönermiş gibi ortamı benimsemiş bir tavır sergiliyordu. Kadıköy'den gelen trenin doluluğunun aksine Kartal istikametinden gelen tren daha boştu hatta bir durak dahi olsa oturabildik.

Trene gelirsek, çok ciciydi. Yeni olduğu için pırıl pırıl olan vagon mavi ağırlıklıydı, tavanı ise çok tatlı siyah-beyaz bir grafikle kaplıydı. Dönüş için Kartal tarafından gelen trene bindiğimizde ise çok tatlı pembe koltuklarla karşılaştık. Tavan yine grafiklerle kaplıydı ama bu sefer desen farklıydı.


Genel olarak bakıldığında ise istasyonların bazı yerleri sanki yıllardır kullanılıyormuş da yıpranmış gibi eski suratlıydı. Kimi yerler "Artık daha fazla bu iş uzamasın olduğu kadarıyla açılsın." denilmiş gibi tamamlanmamış gibi dururken kimi bölümler daha açılmamıştı bile.

Kısacası ben uzun zamandır heyecanla beklediğim metro hattıma kavuştum ve ilk günden sembolik seyahatimi yaptım. Darısı trafikten sıkılan herkesin başına...

Bu deneyimi benimle paylaşan sevdiğime de tekrardan teşekkürlerimi iletmek istiyorum...

Evden hızla çıktığımız için fotoğraf makinesini almayı atlamışım. Telefonla anca bu kadar oldu... 

7 yorum:

  1. ay çok iyi oldu bu yazı kim bilir ne zaman kullanacaktım =P önceden ögrendim ayrınıtıları =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel işe yaradığına sevindim :)

      Sil
  2. Mağara dekoru benim bindiğim durakta da vardı. Koptuk resmen paso dalga geçtik. Kesinlikle trafiğe takılmaktan çok daha iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de trafiğe takilmaktansa mağaralar arasında kaybolmaya razıyım :))

      Sil
  3. ya ilk izlenim yapmışsın bende gittim ilk gun ama belediye cumhuriyet tarihinin en büyük işini sana en kısa zamanda yapmak seni en kısa zamanda zahmet çekmeden ulaşttırmak için metroyu açmış ama sen hala yapılanları gormeden boyle -bazı yerleri daha açılmamış bile- diyebiliyorsan gerçekten bişeylere at gozluğuyle bakabiliyosundur. seni tebrik ediyorum :D

    YanıtlaSil
  4. nasıl seni korkuttum mu şaka :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden korkacağımı bilmiyorum ama tabi ki korkmadım... At gözlüğüyle bakmıyorum, objektif olmaya çalışıyorum çünkü bahsedilen projenin zaten aylar önce bitmiş olması gerekiyordu eğer ki söylenen tarihten bu kadar geç açıyorlarsa bittiğinde tam olmasını beklemek hakkım diye düşünüyorum...
      Şimdi ikinci izlenim geliyor bak bakalım orada neler var...

      Sil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...