cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Yurtiçi Kargo'ya sevgilerimle...-! ♥ Fesleğen ♥ !

30 Ocak 2013 Çarşamba

Yurtiçi Kargo'ya sevgilerimle...

Az önce hiç de hoş olmayan bir şey yaşadım.
Önce unutayım dedim.
Sonra yazayım, birileri okusun istedim.

Geçtiğimiz günlerde Markafoni'den yaptığım alışverişin pek çok çalışanın yaptığı gibi gün içinde evde olamayacağım için iş yerime teslimatını istedim. Siparişimin yola çıktığı maili posta kutuma düştü. Dün bekledim, gelmedi. Bu gün kontrol ettiğimde ürünün dün teslim edildiği bilgi ekranda karşıma çıktı. Hayır ben teslim almamıştım. Şirkettekilerin kargodan haberi vardı, gelse mutlaka haberim olurdu. Markafoni'ye yazdım durumu. Aradan bir saat geçti. Telefonum çaldı, kargo gelmiş bekliyormuş. O haberden bir kaç dakika öncesine kadar acil bir konu üzerine telefonla konuşuyor ve sonrasında da patronuma konuyu iletiyordum. Kargo gelince bana ulaşılamamış yanımdaki arkadaşıma bilgi verilmiş. Benim işim bitmediği ve o sırada yoğun olduğum için o daha bana "Kargo gelmiş." diyemeden bu haber bana geldi. Kısaca sevgili kargocumuz yaklaşık bir 3-4 dakikadır içeride bekliyormuş. Hemen içeri gittim, daha beni görür görmez hesap sorarcasına "Siz misiniz?" dedi "Evet" dedim. "Çok beklettiniz" dedi bu sefer azarlayan bir tonla. "Çalışıyorum, toplantıdayım." dedim. (Bu arada tüm bu konuşmalar şirketin girişindeki sahanlıkta insanların arasında gerçekleşiyor.) "Biz de çalışıyoruz." dedi. Daha fazla muhattap olmak istemediğim için masama döndüm ama sinirlerim çoktan kalkmış deve-cüce oynuyordu.

Sevgili kargo teslimatı yapan arkadaşın çalıştığının ben de farkındayım, benim işim onunkinden daha önemli değil. Ama geldiği yerin bir iş yeri olduğunun farkında olması, teslimat yapacağı kişinin o sırada çalışıyor olduğunu biliyor olması gerekir. Teslimata gittiğinde bir kaç dakikalık beklemelerin sorun olmaması hatta sorun olsa bile bir müşteriye bu şekilde yansıtılmaması gerekir. "Müşteri memnuniyeti"nin bir firmanın başarısındaki önemi TÜM çalışanlara anlatılmalı ve anladığından emin olunması gerekir. Müşteri haksız dahi olsa -ki bu olayda haksız olduğum tek bir nokta dahi olduğunu düşünmüyorum- üslup saygı çerçevesini aşmamalı, müşteri-firma ilişkinin ötesinde iki insan arasındaki "saygı"nın unutulmaması gerektiğinin öğretilmesinin önemine inanıyorum.

Firmalar satış temsilcileri, tanıtım hostesleri, kasiyerler vb. tarafından temsil edilirler. Ben firmaların genel müdürlerini tanımam, yaptığı işlerle ilgilenmem/ilgilenemem. En fazla haberini okur geçerim. Ben şubeye gittiğimde benimle nasıl ilgilendiklerini, kargo teslimatında nelerle karşılaştığımı bilirim ve firmalarla bu şekilde tanışır, ilişkimi yönetirim.

Bu gün tanıştığım Yurtiçi Kargo elemanı ile görüyorum ki Yurtiçi Kargo bu konuda ciddi bir açığa sahip. "Tek bir kişi ile koca firmayı yargılama" demeyin sakın bana, bu düşebileceğimiz en büyük hatalardan biri olur bence... Çünkü bence o bir kişi "Yurtiçi Kargo"yu temsil ediyorsa, kişiyi değil firmayı görüyorum. Ve tabii firma tarafından azarlanmayı, özellikle de iş yerinde herkesin ortasında haksız ve anlamsız yere aşağılanmayı kesinlikle kabul edilebilir bulmuyorum. O çalışanın saygısızlığını da onu eğitemeyen Yurtiçi Kargo'dan sorumlu tutuyorum. Kimi çalıştırdığını bilecek, tanıyacaksın. Kaç tane elemanın olursa olsun, organize olacak, müşterini azarlatmayacak, saygısızlıklara maruz bırakmayacaksın...

Bu arada dün hangi ürün kime teslim edildi, o ibare neye göre orada yer aldı halen çözülmemiş bir muamma...
Edit: Markafoni konuyu ilgili departmana ilettiğine dair mail gönderdi, onlar iyi çalışan bir firma. Sadece işbirliği yaptıkları firmalarında kahrını çekiyorlar...

Müşteri Memnuniyetinin tüm çalışanlara öğretildiği sağlıklı bir hizmet sektörüne kavuşmak dileğiyle...

Sevgilerimle,
Pelin BATIR

22 yorum:

  1. tek bir kişiyle yargılamıyorsun emin ol.
    yurtiçi kargonun personeliyle defalarca benzer sorunlar yaşadım.
    bütün gün odamda olmama rağmen gidip alakasız insanlara teslim etmeler, sabah gelmiş kargoyu 3 gün sonra teslim etmeler, bi o kadar da lakayt, terbiyesizce tavırlar.
    sadece ben değil, antalyadaki, istanbuldaki arkadaşlarımdan da duydum saygısız tavırlarını.
    üstelik şikayet edeceğimi söylediğimde " git nereye şikayet ediyorsan et" cümlesini de duydum kendilerinden.
    yurtiçi kargo personelini akrabaları arasından seçiyor herhalde diye düşünüyorum. personeli bu kadar rahat, bu kadar umursamaz ve müşteri memnuniyetini pek takmadığına göre.
    yazının altına ben de seve seve imzamı atarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke beni destekleyecek birileri olmasaydı demek isterdim... Yazık koskoca bir kargo firmasının bu şekilde anılıyor olması çok acı...

      Teşekkürler desteğin için...

      Sil
  2. ben memnunum ama herzaman böyle olucak diye bişiy yok tabiki, binlerce kişi çalışıyor
    bütün internet mağazacılığı şirketleri de yurtiçi kargo ile anlaşmalı
    bu kadar pazar payları varsa, sürekli olarak çalışanlarını eğitime teşfik etmeliler bence

    yaşadıklarına üzüldüm canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esasen ben de bu yaşadığıma kadar sadece kapıma gelmeden kargoyu geri gönderme, geç teslimat gibi tamamen işin işleyişine dair problemlerle karşılaşmış ama bunları yoğunluklarına verip çok da üzerinde durmamıştım ve ben de memnundum. Hatta kargo servisi olarak Türkiye'nin kesinlikle öncü firmalarından biriler ama bu yaşadığım "iş" ile ilgili olmadığı için çok dokundu.
      Teşekkürler...

      Sil
  3. Yurtiçi kargo çalışanları sırf teslimatı zamanında yetiştiremedikleri ama üstlerine bunu açıklayamadıkları için birçok kargoyu teslim edilmiştir olarak gösteriyor. Bu durum başıma 4 kes geldi! Aldığım cevap: Eleman az abla ne yapalım gece 12 ye kadar mı çalışalım?

    İşim gereği Sürat,MNG, Yurtiçi,ARAS hepsi ile çalışıyorum ve Yurtiçinin laubaliliğine ,ilgisizliğine yaklaşacak bir firma bilmiyorum.
    İzninle Twitter da da paylaşalım yazını ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah ne fena bu durumlar...

      Tabi ki Twitter'da hatta istediğin yerlerde paylaşabilirsin.

      Sil
  4. ne yazıkki tüm kargolar bu şekilde aldıkları elemanları bir eğitimden geçirmediklerini düşünüyorum.saygısızlar,suratsızlar,sanki sen müşteri değilsin de onlar müşteri gibi davranıyorlar.şubeye gidiyorsun ne hoşgeldin ne de gülümseme var.sen de onlar gibi bir süre sonra zorla işini hallettirip kargonu göndermeye çalışıyorsun.geçenlerde yurtiçi kargoya mesaj attım beni ertesi gün aradılar.müsait değildim birkaç gün sonra arayın dememe rağmen ertesi sabah 9 da aradılar.sonrada açmadım diye heralde bir daha aramadılar.saat 15 te gelen kargomu aynı gün içerisinde nasıl oluyorda bana gönderemiyorlar diye şikayyette bulunacaktım bende.bu tarz durumlarda kesinlikle müşteri hizmetlerine şikayeti kayda aldırmak şart.ülkemizde çoğu şeyden memnun olmuyoruz ama kimse birşey demediğinden bunlara göz yumuluyor işini iyi yapmayan birçok kişi söz söyleyen yok diye işlerine devam ediyor.yanlış anlaşılmasın sakın sen şikayette bulunmuyorsun demek istemiyorum bu genel bir durum.bizim insanımız hatır gönül meselelerinden herşeye hee deyip geçiyor:)bunun içine esnafta,müteahhitte,çalışanlarda herkes giriyor.geçmiş olsun bir daha yaşanmasın diyelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin doğru ne yazık ki tüm kargolar da durum aynı... Al birini vur ötekine...

      Teşekkür ediyorum, inşallah kimse yaşamasın bunları...

      Sil
  5. malesef firmalar markalaştıkça müşteri memnuniyeti denen olguyu unutuyorlar... çalışanlarına gereken eğitimi vermedikleri de başka bir gerçek... ben de bugün blogumda buna benzer bir durumu paylaştım... ben de bernardoyla hiç hoş olmayan dialoglar yaşadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım senin de yaşadığın çok can sıkıcı bir durummuş... Aynı gün benzer sıkıntılar yaşamamız dediğin gibi müşteri memnuniyetinin unutulmasının kötü bir sonucu sanırım...
      Çok geçmiş olsun...

      Sil
  6. Pelincim öncelikle geçmiş olsun. Biz de uzun yıllar yurtiçi kargoyla çalıştık ve yaşadığımız sıkıntılar anlatmakla bitmez... Dediğin gibi bazen diyorum ki bir kişi yüzünden yargılama ama diyorum ki sonra; bu her dal için geçerli elini kolunu her sallayan HİZMET SEKTÖRÜNDE çalışamaz... Keza bunun Aras Kargo'su, MNG'si de var; hele ki İstanbul dışını hiç sorma :(
    Her neyse, naçizane fikrim hangi şubeye bağlı olduğunu öğrenmek ve şubeye bir mail atmak. Vaktin varsa genel müdürlüğe de mail atman yada Şubeye yolladığın mailde bilgiye mutlaka genel müdürlüğü eklemen... Geldikleri günü, yaklaşık saatini belirttiğinde kişi ortaya çıkıyor. Ve ciddi bir uyarı alıyor. Şubeler maalesef bazen terbiyeden bihaber olsa da merkezleri bu konuda çok ciddi ve disiplinli...
    Tekrar çok geçmiş olsun, bundan sonraki alışverişlerin de hiç sorunsuz geçsin diyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin doğru hepsi öyle...
      Bu kişi daha önce de bizim firma tarafından şikayet edilmiş ama görüldüğü gibi değişen bir şey olmamış...
      Şahsen kusura bakmasınlar ama inanmıyorum o yapılan şikayetlerin yerini bulacağına...

      Sil
    2. Bir de daha önceden şikayet edilmiş demek :O
      Bu nasıl bir anlayıştır ki hala barındırıyorlar o elemanı...
      Böyle böyle kaç müşteri kaybettiklerinden dahi haberleri yoktur eminim.

      Sil
  7. Gelip O afrayı tafrayı bana şantiyede yapsalar ya... bende onu paket edip geri yollayayım. Adamına göre mi davranıyor bunlar acaba ? (Küfür edesim geldi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Easy boy... :)Bir dahakine sana yollarız arkadaşı sen rahat ol ;)

      Sil
  8. tatlım,
    geçmiş olsun, ne yazık ki bu tür davranışlar toplumda eksileceğine artıyor. Allah, hepimize bu davranışlara tahammül gücü versin. öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet babacım ne yazık ki dediğin gibi dünya geliştikçe insanlığımız köreliyor... öpüyorum ben de çok!

      Sil
  9. yurtiçi kargo elemanlarını defalarca şikayet ettim, hiçbir sonuç olması cnm.malesef çok ama çok kötü bir firma!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin bir firmadan bu şekilde bahsetmesi ne kadar fena... Bir Türk firması için ne iç karartıcı ve üzücü bir tablo...

      Sil
  10. yurt içi kargo her gün beni deli ediyor... alım yapmaları için çağırıyorum gelmiyorlar arıyorum geldiklerini ofiste kimsenin olmadığını söylüyorlar sonra tekrar gelecegiz diyorlar yine gelmiyorlar hemen hemen hergün bu durum yaşanıyor. twitterdan bu durumu anlatan bi tweet yazınca hemen dönüş yaptılar fakat hiç bir şey değişmedi. dün yine aynı durumu yaşadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dün Twitter'dan yazdım ama ses seda çıkmadı daha. Esasen çok da karşılık beklemiyorum çünkü bir şeylerin değişmeyeceğine inanıyorum ne yazık ki. Zaten inansaydım, onlara da iletirdim derdimi ama uğraşmıyorum bile...

      Sil
  11. Benim bu gün başıma sinirlerimi hoplatacak bir olay geldi.Maalesef sachane trendyol ve alısveriş yaptığım bir çok kargo şirketi YURTİÇİ adlı firma ile çaışıyor. Ve haftada en az 2 kargo geliyor bana. Ve de hep aynı eleman geliyor. Bu şahıs "İyi günler" ve "kolay gelsin" laflarını yanlış anlamış olacak ki gayet labali şekilde konuşup gülebiliyor.Bu gün kargo ücreti ödemeli olarak bir kargom geldi 15 tl ücreti vardı 20Tl verdim 5 tl var mı dedi bozuk yok dedim.Bana 20Tlyi geri verdi güya ücret almıcak benden, reddettim çıkardı bozuklukları avucuna benim almamı bekliyor aldım paraları yetmezmiş gibi bir de bana "CANISI" dedi.Salak salak sırıttı bir de. Müşteri hizmetlerini defalarca aradım açan yok. Twitterdan yazdım geri dönüş yok.En sonunda 444 99 99 adlı numaralarını aradım 2 ye bastım ve defalarca 9 ve 0 sı tuşladım (öyle bir seçenek yoktu ama yaptım). Bağladılar müşteri hizmetlerine şikayetimi belirttim geri dönüş yapacaklarmış onu bekliyorum. İşin sinirimi bozan kısmı 1 tane daha kargom yolda ve yine aynı kişi getirecek kargomu. O kadar gerginim ki almayı düşünmüyorum şubeden alayım daha iyi.

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...