cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Ekmeğin fiyatı -! ♥ Fesleğen ♥ !

19 Şubat 2013 Salı

Ekmeğin fiyatı

Mankenlerin, popçuların, topçuların Türkiye'de altın çağını yaşadığı bir "televole" zaman dilimi vardı. 
O zamanlarda yapılacak haber kalmayınca muhabirin eline bir mikrofon tutuşturulur ve günün ünlülerine bazı "hayati" sorular sorulurdu. Özellikle ekmek fiyatı ünlülerin zeka düzeyi ve farkındalıklarını ölçümlemek için en sık tercih edilen soruydu...

O zamanlarda paketlenmiş ekmekler hayatımızda yeni yeni yer etmeye başlamış, bakkallardan marketlerdeki toplu alışverişlere geçiş başlamıştı. Kızcağızların çoğu bilemezdi bu ekmek fiyatı sorusunu. Ben ekran başında ilk yıllarda bilirdim çünkü o zamanlar bakkala gidip ekmek alıyordum. Yıllar geçtikçe ben de aynı duruma düşmeye başladım. Yaşadığım ülkedeki bir ekmeğin fiyatını bilemez hale geldim. Büyümüş, olgunlaşmıştım ama ekmeğin fiyatını bilmez hale gelmiştim. Ne utanç(!). 

Bilmiyorum çünkü ekmeği marketten paketlenmiş olarak ve yanında bir sürü eşlikçiyle beraber alıyorum. Bilmiyorum çünkü bir dönem tekli-çiftli mevzuları oldu, tekli ekmek maliyeti kurtarmadı, çiftli ekmek standart oldu derken karıştı bu fiyat işleri. Bilmiyorum çünkü beyaz ekmek yemiyorum. Bilmiyorum çünkü bu ekmek piyasası televole günlerinden bu yana çok değişti...

Ve tabi ne demiş büyüklerimiz, "Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp..." Bu yüzdendir ki az önce bu haberi görünce yazmadan duramadım. Ekmeğin fiyatına zam gelmiş. Herkes bilsin istedim sonra rezil olmayalım "Türk gençliği" olarak. 


Yalnız şu 300 ve 350 gr'lık ekmek fiyatları hala kafamı karıştırmıyor değil... Neyse artık en azından 250 gr için verecek bir cevabım var...

7 yorum:

  1. ah aynı durum bende de var..Genelde marketten alıyorum ekmeği tabi kepek, çavdar derken normalinin fiyatını bilmiyorum. Mecbur kaldığım bi anda büfeden ekmek istedim ne kadar diye sordum adamın öyle bir bakışı vardı ki kendimi o televolede ekmeğin fiyatından bihaber diye kınananlardan sandım..

    Tabi ekmek zammı apayrı bir konu, nedir maliyeti neden bu kadar pahalıdır bilemiyorum, aklım da ermiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı aynı hepimizin bu ekmeğin fiyatı karşısında düştüğü durum aynı :)

      Sil
  2. O televole programını hatırlıyorum, herkes amma da atmıştı ha, bir tek M.Ali Erbil bilmişti cevabı. Bu arada ben ekmeğimi kendim alıyorum burada fiyatı hala 80 kuruş, bakalım zammı ne zaman ve ne kadar yansıtacaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber zaten İstanbul için Türkiye genelinde nedir durum o hala muamma :

      Sil
  3. Üstelik ekmeğin fiyatı il il de değişiyor sevgili Pelin :)) örn: İzmir'de 350 gr ekmek 75 kuruş tu. Zamdan sonra ne olur bende bilmiyorum bu bilinmezlikler ülkesinde.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş :) Ben de bu haberden sonra fark ettim bu durumu :))

      Sil
  4. Ankarada ekmek 60 kuruş. bugün su almaya girdiğim bakkalda ekmek dolabının üzerinden okudum :)

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...