cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Genç kadın ve gelecek karmaşası -! ♥ Fesleğen ♥ !

6 Şubat 2013 Çarşamba

Genç kadın ve gelecek karmaşası

Ne anlatacağımı biliyorum ama nereden başlayacağımı kestiremiyorum...

Altı yıldır tanıdığım adamla, bir buçuk senelik evli, yirmi sekiz yaşına yaklaşan genç bir kadınım. Bu sayıları veriyorum çünkü bu konuda rakamların bir anlamı varmış gibi geliyor. Sadece hangisine göre hareket etmeli onu çıkartamıyorum.

Sevdiğini ne kadar tanıyorsun? Altı yılı geçtik, kısa bir zaman sayılmaz. Olabilir.
Ne kadar zamanlık evlisin? 18 ay oldu, yani bir buçuk sene. Çok uzun sayılmaz. Olmayabilir.
Kaç yaşındasın? Yıl döndü matematiksel olarak 28 ama daha o güne çok var, sen 27 de. Çok genç sayılmaz, 30'a az kalmış. Olabilir.

Evet çocuk yapmak için hangi sayı önemli anlasam her şey çok daha kolay olacak... Eskiden bırak 30'u 25 olmadan ilk çocuklar kucağa alınırdı. Kadınlar evlerden çıktıkça yaş büyüdü, şimdi doktorlar "30 olmadan ilk çocuğunu doğur." diye tembihleme ihtiyacı hissediyor. "Öyle mi olmalı gerçekten?" diye düşünüyorsun. "Hazır hissetmek" diye bir şey olduğunu zannediyorsun ama o hissin hiç bir zaman başına gelmeden gerçekten hissedilemeyeceğini de inanıyorsun...

Çevrendekilerin, rüyalarında, fallarında çocuk sahibi oluyorsun, sana selam söylerken "bebeğe de selam söyle." diyorlar sonra da "Bak Allah söyletti." diyorlar, bekliyorlar, hepsi bekliyor. Biraz başın dönse arkandan konuşuyorlar. İş görüşmesine gidiyorsun doğurma ihtimalin yüzünden acabalarla karşılanıyorsun, terfi konuşması oluyor, "Bir sene olmayacak, bana söz verdi." diyorlar. İnadına o an karnında bir can olsun istiyorsun... Kızıyorsun bu ikiyüzlülüğe, kadınsın diye doğana aykırı gelmeni beklemelerine. Çünkü biliyorsun bir de hormonlar var işin içinde...

Kocanla konuşuyorsun. Tek kişilik bir gösteri değil tabi ki bu. Beraber alınması gereken bir karar. Senin kadar onun da hisleri, düşünceleri, kaygıları, korkuları var. O da anlatıyor kendini, hak veriyorsun. "Ben de." diyorsun. O çok sevmiyor bu konudan bahsetmeyi, senden daha fazla düşünüyor belli ki.

Bazen bir an geliyor, boş veriyorsunuz hepsini. Bir zamana karar veriyorsunuz. Sonra o zaman yaklaştıkça tüm boş verdikleriniz geri geliyor...

Başkalarının rüyaları size de malum oluyor. Kocan bebeğiniz olduğunu görüyor rüyasında, hem de çok erken konuşuyormuş, şaşırmıyorsun, öyle olmasa da şaşardın, sizden çıkacak bir canın suskun olmasını beklemiyorsun. Ertesi gece sen de görüyorsun ki rüyanda hamilesin, nedense hamile olduğuna inanamıyorsun ama öylesin. Gerçek hayatta hamile olan bir arkadaşının arabasına biniyorsun. Sabah uyandığında bu rüyanın anlamını neye yoracağını şaşırıyorsun. Fena değilsindir rüya yorumlamakta o yüzden susuyorsun söylemiyorsun. Giyiniyor, işe gitmek için evden çıkıyorsun, üç adım sonra karşına kocaman bir kalp çıkıyor. Sana bakıyor yerden, asfaltın üzerinde suyla işlenmiş bir kalp. Şaşırıyorsun, tam da bu gün karşına çıkmasına anlam vermek istemiyorsun...


İstiyorsun bunu da biliyorsun ama nedense söylemekten, düşünmekten, hissetmekten kaçıyorsun... Paylaşmak istemiyorsun ama nedense herkese anlatmak, sormak, konuşmak istiyorsun...

9 yorum:

  1. Kişiye göre değişen bir durum, karar.. Ancak ne kadar geç kalınırsa, sonrasında o kadar zorlanır gibime geliyor..Çocuk ile ebeveyn arasında çok yaş farkı olmamalı diye düşünüyorum..Şu an erteleme sebepleri her zaman olacaktır.. Çocuk sahibi olduğunuzda da neden bu kadar geç kaldım ki pişmanlığı... Ve erteleme sebeplerinin de aslında hiç değmediği düşüncesi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu kişiye göre değişmesi olayı en zor kılan durum bence... Keşke doğrusu yanlışı olsa...

      Sil
  2. bazen geleceğe yönelik fikirler tereddütler seni oyalar,.. çocuğun olduğunda neden daha önce doğurmamışım diyeceksin bence erteleme,umarım doğru karar verirsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esasen duymak istediğim böyle destekler sanırım, yanıma yandaş arıyorum ;) Teşekkürler...

      Sil
  3. Kadın olmak zor iş, onu anladım ben. Benim kuzenim çocuk konusunda karar veremiyordu. O da bizlere sorup duruyordu. Öyle öyle 35 yaşına geldi. Biz tam "vazgeçti herhalde, doğurmayacak artık" derken... Bize güzel bir müjde vardi. Şimdi inanılmaz mutlu ve biz çok şaşırıyoruz:)) İlginçtir bebek haberi duymak insanı çok mutlu ediyor onu da belirteyim:) Ama her şeye rağmen en iyisini siz bilirsiniz. Milleti boş verin. Niye sorarlar, niye didiklerler anlamam.
    Kendi deneyimimden bahsedecek olursam, ben 23 yaşında anne oldum. Oğlum şimdi 15 yaşında. Erken anne olmak da ayrı güzel.
    Allah hayırlısını versin. Her şey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha küçükken genç anne olma hayali kurardım ama o gençlikten anladığım zamanlarda bırak çocuğu evli bile değildim :) Okul yollarındaydım...

      Güzel yorumunuz için teşekkür ederim...

      Sil
    2. Ben çocuktan sonra okul yollarına düştüm:) Biraz tersimdir. Oğlum ilkokula başladı ben MSÜ'ye. Her şey bir şekilde yolunu buluyor. İçimizde hevesler kalmasın en önemlisi. Sevgiler...

      Sil
  4. kadın olmak hele ki çalışan ve kariyer yapmak isteyen kadın olmak çok zor.2.5 yıllık evliyim ,evliliğin ilk yılında çocuk sahibi olmaktan deli gibi korkan ben birkaç aydan beri deli gibi çocuk istemekteyim.buarada yaşım 30,bir taraftan inanılmaz bir şekilde çocuk sahibi olma isteği ile dolarken bir taraftan da deli gibi korkmaktayım ya çocuğum olmazsa,olmuyorsa diye.Malum 30dan sonra riskli diyorlar, benim yaşımdayken annemin 3 çocuklu bir kadın olduğunu da düşününce hadi 1. oldu 2.yi ne ara yapacağım ben Allahım diye de düşünmekteyim.Ha bir de karşıma çıkan ve şuanki kazancımı 2ye katlayacak iş fırsatını da çocuk isteğinden dolayı tepmekteyim,yeni bir işe girip de pat diye çoluk çocuğa karışmanın pek de iyi karşılanmayacağı aşikar. Neyse zor işler bunlar zor ama sanırım en iyisi çok da geç kalmamak.Bir de anne ve babamın torun isteğini de aleni bir şekilde dile getirmeleri benim de onlar hayattayken anneanne,dede olma hayallerini gerçekleştirmek istemem...Düşündükçe içim sıkılıyo


    Canan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of of işte bak şu sayılar, rakamlar olayı çok çözülmez kılıyor. İster istemez yaşını ortaya koyuyorsun, yaşını geçsen çocuk sayısını düşünüyorsun. Bu kadar duygusal bir işin rakamlarla bağı enteresan...

      Allah ikimiz için de hayırlısını nasip etsin...

      Sil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...