cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Kayıp Aranıyor-! ♥ Fesleğen ♥ !

24 Nisan 2013 Çarşamba

Kayıp Aranıyor

Efendim bundan yıllar yılı evveli ben daha ilkokulumun tahta sıralarında mavi önlüğümle oturur iken sınıf arkadaşlarımızdan birinin annesi Borusan Oto'da çalışırdı. "Ne alaka şimdi okul ve Borusan Oto?" demeyiniz devamını dinleyiniz. O zamanlar böyle küresel ısınmaymış, sular bitiyor, yeşiller kirleniyor söylemleri popülerleşmemiş, Kevin Costner "Water World" diye film çekmiş (ki ben izlediğimde çok etkilenmiştim, halen daha çok severim bu filmi) insanlar bir taraflarıyla gülmüştü. İşte böylesine çevrecilik bilincinin tavan yaptığı zamanlarda ileri görüşlü Borusan Oto (ya da Borusan Holding artık hangisiyse) çocuklar için çevre bilincini geliştirici bir kitap hazırlamıştı. Arkadaşımızın annesi de o kitaplardan getirmiş sınıfta hepimize dağıtmıştı. (İlkokul dört veya beşinci sınıftaydık, tam kestiremiyorum ama ilgili yılların 1994-1996 olması gerekiyor.) Saman gibi sarı geri dönüşümlü kağıda basılmış, basit anlatımlı ama akılda kalıcı çok faydalı bir kitaptı. O zamanlar severek okumuş, yıllarca saklamıştım. Daha doğrusu sakladığımı sanıyordum. Uzun yıllar kütüphanemde gördüm kendisi, üzerinde kocaman bir dünya olan saman kağıtlı sevimli haliyle. Ne yazık ki bir kaç yıldır kayıp kendisi, sanırım çevre bilinci gelişsin diye bir umut bir çocuğa verdim. (Umarım öyle olmuştur, kaybolup çöpe gitmiş olma ihtimali üzerine düşünmek istemiyorum.)
Geçen şu haberi okuyunca tekrar düşündüm de ben bu kitabı yeniden okumak istiyorum. Aradım taradım Google'dan bulamadım, hatta ararken başka kitaplarla karşılaştım ama sanki hiç biri onun gibi değildi... Tam adını da hatırlayamıyorum ama kim bilir belki o zamanlarda bu kitaba sahip olmuş ve halen daha sahip olmaya devam eden birileri vardır. Kitaba ulaşsam ne yapacağım hiç bir fikrim yok ama takıldım işte arıyorum... 

Diyeceğim o ki sevgili okur böyle güzel kitaplara sahip çıkmalı, okuyup okutmalıyız... 
Olur da göreniniz, duyanınız olursa bir haber ediverin...

2 yorum:

  1. Selam,
    Kitap bu sanırım
    http://www.nadirkitap.com/50-basit-onlemle-dogayi-kurtarabiliriz-kolektif-kitap2593857.html

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanmıyorum şu anda ne kadar teşekkür etsem az. Nadir Kitap'ı biliyordum ama orada aramak nedense hiç aklıma gelmemişti. Evet bu kitap, hatta yorumu yayınlayana kadar kitabı aldım bile.

      Çok çok teşekkür ederim :)
      Sevgilerimle...

      Sil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...