cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Benden böyle... -! ♥ Fesleğen ♥ !

26 Mayıs 2013 Pazar

Benden böyle...

"Modern, şehirli kadın" imajı var.
Üniversite okumuş, mümkünse yüksek lisans yapmış.
Önce kendisini düşünmesi öğütlenerek büyütülen, kendini düşünmekle, bencilliğin arasındaki ince çizginin farkını ne yazık ki çoğu zaman anlayamayan.
Yuva kurmaktan önce maaşını artıracağı yüksekleri hedefleyen.
"Güçlü kadın" olmak için adının başına karşılığında para kazanılan ünvanlar ekleyen.

Hayat bu herkesin gerçekliği kendine.
Ne doğru var ne yanlış.
Sadece hayat var, yaşanması gerekenler var.
Hepimiz farklı ihtiyaçlara sahibiz dolayısıyla güdülendiğimiz noktalar farklı.

Ben de yıllarca bu çizilen kadına adapte olmaya çalıştım.
Kalıba girmeye çalıştım ya dar oldu, ya bollaşıp üzerimden düştü.
"Doğru", "olması gereken" bu kadınmış gibi geldi.
Ya da öyle olması gerekiyormuş gibi öğrendim.
Bazı hisselerimden dolayı kendimi yargıladığım, neden böyle düşündüğümü/hissettiğimi sorguladığım zamanlar oldu.
Yordum içimdeki sesi.
Hislerimi yıprattım, düşüncelerimi çarpıttım.
Forrest Gump olup farklılıkların güzelliğine kendimi bırakmam zaman aldı.

Sonra bir gün içim aydınlandı.
İşe giderken düşündüğüm sabahlardan birinde bir anda kendimi kabullendim.
Ben o kadın değildim ve en önemlisi olmak zorunda da değildim.
O kadın yanlış ya da kötü olduğu için değil sadece ben olmadığım için.
Benim kendimi gerçekleştirmem gerekiyordu ve bunun yolu maaş çeklerinden geçmiyordu.
"İş kadını" olmanın birincil önceliğim olmadığını, benim için önemli olanın "çalışmaktan" öte "üretmek" olduğunu anladım.
İş hayatında yükselmekten öte ailemi genişletmeyi daha çok arzulamamı kabullendim.
Para kazanmak için ofislere tıkılmak ve sevmediğim işleri yapmak zorunda olmadığımı fark ettim.
Kafamdaki "güçlü kadınları" tarttım, hiç birine karşılığında para kazandıkları özelliklerinden dolayı hayran olmadığımı, hayata karşı duruşlarından etkilendiğimi, güçlü olmaya yüklediğim anlamı keşfettim.

"Kendini olduğun gibi kabul et" diyorlar ya hani.
Doğru.
Ama.
Zor.
Önce istemediklerini fark etmen gerekiyor,
Sonra,
Onları içinden ayıklaman.
Kendini değiştirmekten değil kendini bulmaktan bahsediyorum.

"İçindeki sesi dinle" diyorlar ya hani.
Doğru.
Ama dikkat et.
Sesi önce o kadar kısık ki, inanmadan duyamıyorsun.
Bir kere onu tanıdın mı da, gerisini boşveriyorsun.
Güveniyorsun o sese ve tabi dolayısıyla kendine.

"Hayal et" diyorlar ya hani.
Doğru.
Hem de sapına kadar doğru.
Bulabilirsen hayalini, hiç aklından çıkarmıyorsun yapacaklarını.
Yaratıcılığına şaşırıyor, düşündüklerinle daha çok inanıyorsun kendine.

"Önce kendini sev" diyorlar ya hani.
Doğru.
Ama.
Zor hem de çok zor.
Sonra.
Kendini fark edince, sesi duyunca.
Kolay hem de çok kolay.
Hatta.
Doğal hem de çok doğal.
O an seviyorsun kendini.
Hem de çok pek çok.

Şimdi hayallerim ve geleceğimle dopdoluyum.
Her an yeni fikirler geliyor aklıma.
Hayalim çoğalıyor olduğu yerde...

Kendimi keşfetme ve kabullenme şansını elde ettiğim, sahip olduğum zenginliğim ve hayattan gelecek olanlar için  her gün şükrediyorum.
İçindeki sese inanmayan dış seslerden etkilenenlerin en kısa zamanda o sese inanmaları ve güvenle "kendi" hayatlarını yaşamaları dileğiyle...

Hayallerin her an gerçek olduğu günlerde görüşmek üzere...

7 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş, önce bir okudum, sonra sindire sindire bir daha....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... Ne zamandır yazmaya çalışıyordum ama tamamlayamıyordum o yüzden ben de bir yazdım, sonra sindire sindire bir daha yazdım :)

      Sil
  2. Çok haklısın Pelincim, ne yazıkki bize verilen öğretilere ve doğru diye gösterilen tüm davranışlara kafa yormadan ve iç sesini dinlemeden eyvallah deyip, yaşıyoruz. Ve o hayat sonrasında bizi kusuyor... Düşlerin gerçek olacağı bir dünyaya inanmak istiyorum, dimi herşey önce inanmakla başlar..
    "İş hayatında yükselmekten öte ailemi genişletmeyi daha çok arzulamamı kabullendim." cümlen acaba bebek fikrini mi hayatına geçiriyor olmana sebep :)) merakımı mazur gör lütfen...
    Sevgilerimle, güzel bir hafta olsun dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım ne demek. Bebek fikri hayata geçirmek için zamanı belirledik diyelim, eğer başına buyruk olmayıp bizim sözümüzü dinleyecekse önümüzdeki zamanlar için planlarımızı yaptık.

      İyi haftalar dilerim ben de, sevgilerimle...

      Sil
    2. Sevindim canım bol şans ve sabırlar dilerim. :)

      Sil
  3. Nefis olmuş. Hepimize bol şans!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, amin diyelim güzel dilek :)

      Sil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...