cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI Örgütsüz hayat oh ne rahat-! ♥ Fesleğen ♥ !

6 Haziran 2013 Perşembe

Örgütsüz hayat oh ne rahat


Annem dedi pazar akşamı "Hepsi iyi hoş da bir örgütlenme yok, böyle ortada kaldı bu direniş."
Ben dedim "Esas örgüt yok diye herkes orada, şimdi biri örgütleniyoruz dese hepsi çil yavrusu gibi dağılır."

Benim görüşüm bu yönde. Eskiden gelen bir alışkanlıkla herkes bu dirilişin başında birilerinin olmasını bekliyor ama yok ve bence iyi ki de yok.

Her hangi bir örgüt-parti olmadığı için herkes şu anda bir arada.
AB devletlerüstü bir organizasyon ya hani bu direniş de işte örgütlerüstü.

Sonra bir de düşündüm hiç bir markanın da dirilişe sahip çıkmadığını fark ettim. Her hangi bir yiyecek markası "Bedava yiyecek dağatacağım", bir sucu su vereceğim diyebilirdi. Demediler. Ne de güzel yaptılar. Bu konuda markaların konudan bağımsız duruşlarını taktir ettim. Destek vereceğiz diye bazı adımlar atsalardı "Halkın dirilişi" teması bozulacaktı, işin içine yine para girecekti. İyi ki kimse "Biz de varız" demedi, onun yerine hep "Ben de varım." denildi. Kimsenin sahip çıkmasına ihtiyaç olmadan herkes sadece birey olarak orada var oldu ve var olmaya da devam ediyor.

Sendikaların, Çarşı gibi örgütlerin destek vermesi çok kıymetli ancak hiç birinin dirilişe sahip çıkmaya çalışmaması, "bizim" dememesi bence daha da değerli.

Birileri sahip çıkmaya çalışınca da tepki veriliyor, parti mitinglerine, bayraklarına karşı çıkılıyor, konser yapanlara "Şimdi sırası değil" deniliyor. Dışarıdan birileri dirilişi kullanmaya çalıştığı an sesler yükseliyor, örgütlerüstü bağımsız bir halk olarak dirilişe devam edilmek istenmesinin en güzel kanıtı da bu bence.

İyi ki bizi bize bıraktılar, iyi ki baş başa kaldık da halk olmanın tadını çıkartıyoruz...

3 yorum:

  1. Dün akşam Gezi çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  2. Canlar da gitmeseydi dadindan yenmeyecek bir dirilis

    YanıtlaSil
  3. Türk halkının zaferi bence :)Bloğunu takibe aldım bana da beklerim canım.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...