cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI #erteleME-Fesleğen

15 Ağustos 2013 Perşembe

#erteleME

Hani kişisel gelişimciler bayılır ya "Her şey kafanda başlar, kafanda biter." diye.
Hani sigarayı bırakmış, çok kilo vermiş, hayatında radikal değişikliklere imza atmış kişilerle konuşunca hep derler ya "Önce kafamda bitirdim, ondan sonrası çok kolay oldu." diye.
Hani ben onlara hep inanırdım da nasıl olacağını bir türlü beceremezdim, "yeterince istemiyorum" diye.
Hani benim hayatımı kabusa çeviren bir huyum var ya "erteleme" diye.
Ertelediğim işleri düşünürüm hep "Neden erteliyorum" diye.
Hiç bir zaman ortak bir sebep bulamazdım sonuca ulaştırsın diye.

Az önce ortak payda bir an düşüverdi aklıma!
Meğer ben kafamda o işleri nasıl çözeceğimi, yapacağımı bulamıyorsam, işi halletmesi alışık olduğumdan farklı bir yöntem gerektiriyorsa işte o zaman çözmeye çalışmak yerine erteliyormuşum. Buradaki kilit nokta zorluk değil aklıma yatmamasıymış. Nasıl bir düşünce yapım varsa bir işi yaparken izlemem gereken yol aklıma yatmıyorsa "başka" bahaneler altında bir güzel erteliyormuşum. Ortak noktayı bulduğuma mı sevineyim yoksa böylesine basit bir sebepten hayatımı erteleyerek yaşayıp ertelediklerimi yapmamanın sıkıntısını çektiğime mi üzüleyim bilemedim.

Ve döndük başa, demek ki gerçekten de bir işi önce "kafamda" bitirmem gerekiyormuş.
Değişik günler beni bekliyor. Şimdi tüm ertelediğim ve ertelediğim için içimi yiyen konuları bir araya getirip aklıma yatmayan noktaları bulmam ve beynimi boşaltmam gerek.


Haydi bakalım kolay gelsin bana...

3 yorum:

  1. bir hocam, başla, demişti. düşünme başla, gerisi başladıktan sonra gelir

    YanıtlaSil
  2. ders çalışırken de böyle değil midir durum, o masanın başına oturana kadardır bütün mesele.. :) sen oturmuşsun bile kolay gelsin sana..

    YanıtlaSil
  3. "kişi noksanını bilmek gibi irfan olmaz" demişler ne güzel de demişler...
    sana da tebrikler, noksanlar temizlendikçe, kendine olan güvenin de artacaktır.

    YanıtlaSil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...