cS-1aIC7oVvN0DczzfhH1B8ToLI İşkur-! ♥ Fesleğen ♥ !

20 Kasım 2013 Çarşamba

İşkur

Sevgili blog dostları,

Hayatımın üçüncü iş arama sürecine girmiş bulunmaktayım. Diğer ikisinde yanımda oldunuz bu üçüncüsünde de desteğinizi hissedeceğime eminim. İş görüşmeleri, başvurular her seferinde farklı tecrübeler yaşatıyor ve yeni şeyler öğrenmemi sağlıyor. Üçüncü sürecin ilk zamanlarını yaşadığımız şu günlerde bu gün yeni bir kurum girdi hayatıma, "İşkur".

Daha önce bir tanışıklığımızın olmadığı bu kurum ile bu gün işsizlik maaşı bağlatmak için gittiğimde tanıştım. Gitmeden önce kafamda yoğun, havasız, koyu renkli bir devlet dairesine gideceğim fikri vardı. Ne var ki Kadıköy İşkur'a girdiğimde çok şaşırdım. (Kadıköy İşkur'a gittim, diğerlerini bilemiyorum umarım diğerleri de bu şekildedir.) İçeri girdiğimde mekanın genişliği ve ferahlığı ilk dikkatimi çeken şey oldu, formu doldurup sıramın gelmesini beklerken içeriyi ve çalışanları inceleme fırsatı buldum. Benim için devlet dairelerinde çalışanlar sanki hep hayattan sıkılmış, gri, mutsuz, enerjisiz memurlarmış gibi gelirdi. oysaki burada çalışan profili hiç de aklımdaki gibi değildi. Hani klasik bir deyiş vardır ya "Pırıl pırıl gençler" diye. Tam da öyleydi çalışanların duruşu, genç danışanlardan müthiş bir enerji yayılıyordu.

Sıra bana geldi ve danışmanımla tanıştım. Kayıt olurken kısa bir sohbet yapma şansımız oldu. Meğer İşkur son bir buçuk yıldır farklı bir politika izlemeye başlamış ve herkesin kafasında olan "İşkur'da temizlik, güvenlik gibi işler bulunur, üniversite mezunları için büyük ölçekli firmalarda uygun fırsatlar yoktur." imajını silmeye karar vermiş. Farklı zamanlarda farklı iş arama süreçlerinden geçen biri olarak iş bulmak için yeni alternatifler doğmasına çok sevindim ve bu değişiklik fikrinden çok memnun oldum. Ancak bu noktada hem işverenlerin hem de iş arayanların bu güzel değişiklikten haberdar olmadığını da fark ettim. Özel olarak belli bir ücret karşılığında bu hizmeti veren özel istihdam bürolarının yanı sıra aynı işi bedava yapan bir kurumun varlığından herkes haberdar olmalı diye düşündüm.

Halkın bu değişiklik konusunda bilinçlendirilmesi, kurumun imajının tazelenmesi ve yapılan değişikliğin anlam kazanması için İşkur'a tanıtım gerek. Halkla İlişkiler kafasıyla bakınca bu gün gördüklerimi paylaşmadan duramadım, onlar gereken tanıtımı yapmıyor en azından ben yaşadıklarımı paylaşayım dedim. Umarım kısa zamanda da yapılan değişiklikler yerini bulur ve Türkiye'nin kanayan bir yarasına alternatif bir tedavi olur...

Kısaca sevdim ben seni İşkur.
Öperim.
Pelin B.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...