10 Aralık 2013 Salı

Dipsiz Kuyu

Anneannem, teyzem, annem hepsi eli iğne iplik tutan dikiş makinesi kurdu kumaş ustalarıdır. Elimin altında usta terziler olduğundan sanırım ben bu konuda hiç hevesli olmadım ama annem bana dikiş makinesini öğretmek için hep çok hevesli oldu. Cumartesi günü pille çalışan basit işleri halletmek için bana aldığı ufak bir dikiş makinesi üzerinden derslere başladık. Taktım iplikleri düz bir çizgi üzerinde dikiş tuttarmaya çalışıyorum ama önce ipler bir koptu tekrar taktım, iki koptu, üç koptu derken annem "Pes etmek yok, olur öyle şeyler, ipliğini takıp devam edeceksin işine..." dedi. "Aynı iş aramak gibi..." dedim. 

İş aramak bir kuyunun başında elindeki taşları teker teker içeri atmaya benziyor. İnternet üzerinden iş aramak dışında bir seçeneğin olmadığı günümüz "modern" iş arama seçenekleri arasında beğendiğiniz ilanlar için başvurular yapıyorsunuz. Attığınız taşların suyla buluştuğu sesi duymak için her gün inançla taş atmak için yeni seçenekler arıyor, inançla atıyor da atıyorsunuz. Sanki dipsiz bir kuyuymuş gibi hissetmeye başlasanız da pes etmiyor ve devam ediyorsunuz...


Pes edeseniz, söyleseniz geliyor bazen. Ama yapmayın, siz taşlarınızı atmaya devam edin. 
Her zaman devam etmek için bir sebep vardır, yoksa da siz yaratın.
Mesela ben bir buket taze pembe çiçek ile güç buldum geçtiğimiz günlerde. 
Baktım, kokladım, sonra düşündüm kuyu dipsiz değil belki sadece derindir.
O ses hemen bu gün değil ama elbet zamanı gelip taş yerine ulaşınca gelecektir...

2 yorum:

  1. Çiçeklere baksana , nasıl güç vermesinki insana :)
    Beklemek hep işe yaramıştır ve yarayacaktır hep ona inanırım ...
    Umarım güzel haberler alırsın kısa zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ne kadar ilham verici oluyor çiçekler, hele bir de böyle pembe olunca :)
      teşekkür ederim, inşallah değecek beklediğime ;)

      Sil

Şimdiden çok teşekkür ederim :)

Katılımınız benim için çok önemli, her zaman beklerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...